tisdag 22 juni 2010

Texten till min Youtube premiär

Nu finns jag också på Youtube. Ska bli roligt att ta del av era reaktioner när vi möts på sociala media eller på torg och möten under valrörelsen. Men vad säger jag på premiären?

På begäran kommer nu och här texten:

Vill du ha ett Sverige som jobbar, är jämställd och skapar bästa möjliga förutsättningar för företagande?

Då tycker jag att du ska ställa krav på alla de politiker som vill bli valda och styra landet. Mitt namn är Carina Hägg och jag är riksdagskandidat för Socialdemokraterna. Jobb, jämställdhet och Jönköpings län ligger mig väldigt varmt om hjärtat som folkvald.

Med ditt förtroende vill jag fortsätta jobba för ett starkare Sverige där fler har jobb och kan göra sina drömmar till verklighet. Jag vill också jobba för att en ny rödgrön regering ska bygga ut infrastrukturen och underlätta för länets stolta industrier och företagare.

Jag är övertygad om att Jönköpings län förtjänar större uppmärksamhet och satsningar från en ny regering och jag ska göra mitt yttersta för att det ska bli verklighet. Därför vill jag gärna att du hjälper mig med detta genom att lägga din röst på socialdemokraterna den 19 september.

Kom ihåg att ett rikare Sverige är möjligt och att den möjligheten skapar vi tillsammans.

http://www.youtube.com/watch?v=iPrCi6Q4puc